plane

Centrum prasowe

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl

pobierz materiały

Grillowanie w wersji light

/ 7 sierpnia 2014 /

rodzinny_grill

Lato sprzyja chwilom relaksu na świeżym powietrzu i grillowaniu. To co dla biesiadujących przyjemne, nie jest takim dla zdrowia i przede wszystkim dla żołądka. Tradycyjne potrawy z rusztu są tłuste i ciężkostrawne. Można je jednak zastąpić równie smacznymi i znacznie lżejszymi przekąskami. A czas oczekiwania na nie, można aktywnie spędzić na świeżym powietrzu.

Spożywanie posiłków w plenerze, jest miłym urozmaiceniem dla codziennych kulinarnych zwyczajów. Potrawy przyrządzane na grillu smakują zupełnie inaczej niż te, przyrządzone w kuchni. Ma na to wpływ również luźniejsza atmosfera związana z taką formą spędzania czasu. Coraz większą rolę przykładamy nie tylko do tego co jemy, ale także jak i z kim jemy.

Zacznij od mięsa!

Większość z miłośników grilla, gustuje w mięsie wieprzowym – karkówce, czy kiełbasie. Tym czasem można zastąpić je warzywami z rusztu czy mięsem drobiowym. Drób warto wybrać nie tylko ze względu na mniejszą kaloryczność, ale również przez wzgląd na obniżoną ilość szkodliwych substancji, powstających w czasie grillowania, wytwarzanych ze spalonego tłuszczu. Diabetycy podkreślają, że nie jest on obojętny dla zdrowia, warto więc nawet na grillu zrezygnować z karkówki czy boczku.

Przypraw i marynuj.

Mięsa z rusztu najlepiej smakują odpowiednio przyprawione. Dobrze dobrany zestaw ziół, wzbogaca smak mięsa, oraz nada mu soczystości i kruchości. Dodatkowo niektóre przyprawy wspomagają przemianę materii. Dlatego oprócz pieprzu i soli, warto używać czosnku, bazylii, oregano, majeranku czy tymianku. Dla tych którzy nie mają czasu, na skomponowanie własnej marynaty lub mieszanki ziół, pomocne mogą się okazać te gotowe, dostępne w sprzedaży.

–  Przyprawy, pomimo bardzo niskiej zawartości składników odżywczych, mają właściwości lecznicze i prozdrowotne. Warto zwrócić uwagę na skład gotowych mieszanek i marynat, ponieważ ten bardzo się różni. – podpowiada Małgorzata Sienkiewicz, dyplomowany technolog żywności z Z.T. „Bielmar”  – Głównym składnikiem każdej marynaty jest olej. Tłuszcze pełnią istotną rolę w tego typu produktach.  Zapobiegają przed utratą wilgoci, tym samym, chronią mięso przed wysuszeniem podczas pieczenia czy grillowania. To właśnie od tego składnika w dużym stopniu zależy soczystość naszego dania. – dodaje Małgorzata Sienkiewicz.

Dodatki.

Wiele zależy od dodatków, po które sięgamy do grilla. Odstaw na bok białe pieczywo i alkohol. Zamiast surówek i sałatek z majonezem warto wybrać te, przygotowane z octem balsamicznym.  Poprawia  on trawienie i spalanie tkanki tłuszczowej. Zawiera również potas, magnez, fosfor, które wpływają na wygląd skóry i paznokci – wzmacniając je.

– Jako dodatek można wybrać również grillowane warzywa, znakomicie komponujące się z każdym grillowanym mięsem. Kukurydza z odrobiną roztopionego dobrego tłuszczu roślinnego, bakłażan lub cukinia sprawdzą się idealnie. dodaje Małgorzata Sienkiewicz, dyplomowany technolog żywności z Z.T. „Bielmar”  Dobrze dobrane przystawki, podkreślą smak potraw, zamiast je zdominować.

Najważniejszym dodatkiem by czuć się dobrze i lekko po każdym spotkaniu, również tym przy grillu, jest ruch. W oczekiwaniu na posiłek, można zagrać w piłkę, badmintona czy nieco mniej męczące kalambury. Zabawy na świeżym powietrzu są idealne podczas suto zastawionego stołu. Oprócz dobrej zabawy, będą przydatną dawką fitness, która pozwoli walczyć z nadmiarem kalorii.

Grillowanie w wersji light

/ 7 sierpnia 2014 /

rodzinny_grill

Lato sprzyja chwilom relaksu na świeżym powietrzu i grillowaniu. To co dla biesiadujących przyjemne, nie jest takim dla zdrowia i przede wszystkim dla żołądka. Tradycyjne potrawy z rusztu są tłuste i ciężkostrawne. Można je jednak zastąpić równie smacznymi i znacznie lżejszymi przekąskami. A czas oczekiwania na nie, można aktywnie spędzić na świeżym powietrzu.

Spożywanie posiłków w plenerze, jest miłym urozmaiceniem dla codziennych kulinarnych zwyczajów. Potrawy przyrządzane na grillu smakują zupełnie inaczej niż te, przyrządzone w kuchni. Ma na to wpływ również luźniejsza atmosfera związana z taką formą spędzania czasu. Coraz większą rolę przykładamy nie tylko do tego co jemy, ale także jak i z kim jemy.

Zacznij od mięsa!

Większość z miłośników grilla, gustuje w mięsie wieprzowym – karkówce, czy kiełbasie. Tym czasem można zastąpić je warzywami z rusztu czy mięsem drobiowym. Drób warto wybrać nie tylko ze względu na mniejszą kaloryczność, ale również przez wzgląd na obniżoną ilość szkodliwych substancji, powstających w czasie grillowania, wytwarzanych ze spalonego tłuszczu. Diabetycy podkreślają, że nie jest on obojętny dla zdrowia, warto więc nawet na grillu zrezygnować z karkówki czy boczku.

Przypraw i marynuj.

Mięsa z rusztu najlepiej smakują odpowiednio przyprawione. Dobrze dobrany zestaw ziół, wzbogaca smak mięsa, oraz nada mu soczystości i kruchości. Dodatkowo niektóre przyprawy wspomagają przemianę materii. Dlatego oprócz pieprzu i soli, warto używać czosnku, bazylii, oregano, majeranku czy tymianku. Dla tych którzy nie mają czasu, na skomponowanie własnej marynaty lub mieszanki ziół, pomocne mogą się okazać te gotowe, dostępne w sprzedaży.

–  Przyprawy, pomimo bardzo niskiej zawartości składników odżywczych, mają właściwości lecznicze i prozdrowotne. Warto zwrócić uwagę na skład gotowych mieszanek i marynat, ponieważ ten bardzo się różni. – podpowiada Małgorzata Sienkiewicz, dyplomowany technolog żywności z Z.T. „Bielmar”  – Głównym składnikiem każdej marynaty jest olej. Tłuszcze pełnią istotną rolę w tego typu produktach.  Zapobiegają przed utratą wilgoci, tym samym, chronią mięso przed wysuszeniem podczas pieczenia czy grillowania. To właśnie od tego składnika w dużym stopniu zależy soczystość naszego dania. – dodaje Małgorzata Sienkiewicz.

Dodatki.

Wiele zależy od dodatków, po które sięgamy do grilla. Odstaw na bok białe pieczywo i alkohol. Zamiast surówek i sałatek z majonezem warto wybrać te, przygotowane z octem balsamicznym.  Poprawia  on trawienie i spalanie tkanki tłuszczowej. Zawiera również potas, magnez, fosfor, które wpływają na wygląd skóry i paznokci – wzmacniając je.

– Jako dodatek można wybrać również grillowane warzywa, znakomicie komponujące się z każdym grillowanym mięsem. Kukurydza z odrobiną roztopionego dobrego tłuszczu roślinnego, bakłażan lub cukinia sprawdzą się idealnie. dodaje Małgorzata Sienkiewicz, dyplomowany technolog żywności z Z.T. „Bielmar”  Dobrze dobrane przystawki, podkreślą smak potraw, zamiast je zdominować.

Najważniejszym dodatkiem by czuć się dobrze i lekko po każdym spotkaniu, również tym przy grillu, jest ruch. W oczekiwaniu na posiłek, można zagrać w piłkę, badmintona czy nieco mniej męczące kalambury. Zabawy na świeżym powietrzu są idealne podczas suto zastawionego stołu. Oprócz dobrej zabawy, będą przydatną dawką fitness, która pozwoli walczyć z nadmiarem kalorii.

pobierz materiały

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl