plane

Centrum prasowe

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl

pobierz materiały

pobierz zdjęcia

  • technology_kids

Multimedialna szkoła przyjazna dla uczniów

/ 15 października 2013 /

technology_kids

Rozsądne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomaga dzieciom w nauce. Szybciej analizują dane, łączą różne wątki i chętniej szukają odpowiedzi na nurtujące pytania. Odpowiednio przygotowane materiały i pomoce multimedialne wspierają nauczycieli w rozbudzaniu wyobraźni i ciekawości uczniów, już od najmłodszych lat.

W procesie edukacji ważne jest odpowiednie podejście do ucznia, płynne reagowanie na to, co dzieje się w świecie nauki i techniki, a także nieustanne udoskonalanie programów nauczania. Obok tradycyjnych form, ważną rolę spełniają również te bardziej kreatywne. Pozwalają uczniom spojrzeć na pogłębianie wiedzy w zupełnie inny sposób, uczyć się poprzez zabawę z nowymi technologiami. Umożliwiają indywidualizację procesu kształcenia poprzez regulowanie tempa uczenia się, dostosowywanie treści i sposobu prezentacji do możliwości psychofizycznych uczniów.

 

Wykorzystanie multimediów do samodzielnego opracowania materiałów i rozwiązywania zadań rozwija umiejętności formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów o różnym stopniu trudności. Jednocześnie sprawia, że nauka jest przyjemna, przez co dzieci chętniej się uczą i łatwiej przyswajają wiedzę – mówi Piotr Tomczak z firmy Casio.

 

Z najnowszych badań Secure wynika, że polskie szkoły owszem są wyposażone w komputery i pomoce multimedialne. Jednak nauczyciele rzadko korzystają z nich na lekcjach, mimo że w podstawach programowych kształcenia znajdują się zalecenia wykorzystania technik informacyjnych. Może to mieć duże znaczenie w procesie nauczania matematyki, która i tak już często bywa przedmiotem problematycznym.

 

Lekcje matematyki prowadzone przy użyciu nowoczesnych narzędzi, np. kalkulatorów graficznych i tablic interaktywnych rozwijają logiczne myślenie i umożliwiają kontrolowanie procesu poprawnego rozwiązywania zadań. Są znakomitym uzupełnieniem klasycznego programu, a ich wykorzystanie przynosi zaskakujące efekty. Znamiennym przykładem są bardzo dobre wyniki z matury międzynarodowej z matematyki, w trakcie której uczniowie mogą korzystać z kalkulatorów graficznych – dodaje Piotr Tomczak.

 

Nowoczesne kalkulatory, a także dodatkowe sprzęty takie, jak chociażby tablice interaktywne, czy wizualizery, urozmaicają proces edukacji. Wzbudzają ciekawość, pomagają zrodzić pasję do nauki i wspierają prawidłowy rozwój dziecka. Niewątpliwie, ułatwiają także pracę nauczycieli, którzy mogą przygotowane w formie elektronicznej materiały łatwo powielać i edytować.

 

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, w którym informacja traktowana jest jako towar, a różnego rodzaju sprzęty jako narzędzia umożliwiające dotarcie do niej. Aby nauka była efektywna powinna być wspierana przez nowoczesne technologie, do których dzieci i młodzież przyzwyczajane są już od najmłodszych lat. To właśnie zadaniem zarówno nauczycieli jak i rodziców jest poszukiwanie takich rozwiązań, by wspierać rozwój uczniów.

 

 

Multimedialna szkoła przyjazna dla uczniów

/ 15 października 2013 /

technology_kids

Rozsądne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomaga dzieciom w nauce. Szybciej analizują dane, łączą różne wątki i chętniej szukają odpowiedzi na nurtujące pytania. Odpowiednio przygotowane materiały i pomoce multimedialne wspierają nauczycieli w rozbudzaniu wyobraźni i ciekawości uczniów, już od najmłodszych lat.

W procesie edukacji ważne jest odpowiednie podejście do ucznia, płynne reagowanie na to, co dzieje się w świecie nauki i techniki, a także nieustanne udoskonalanie programów nauczania. Obok tradycyjnych form, ważną rolę spełniają również te bardziej kreatywne. Pozwalają uczniom spojrzeć na pogłębianie wiedzy w zupełnie inny sposób, uczyć się poprzez zabawę z nowymi technologiami. Umożliwiają indywidualizację procesu kształcenia poprzez regulowanie tempa uczenia się, dostosowywanie treści i sposobu prezentacji do możliwości psychofizycznych uczniów.

 

Wykorzystanie multimediów do samodzielnego opracowania materiałów i rozwiązywania zadań rozwija umiejętności formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów o różnym stopniu trudności. Jednocześnie sprawia, że nauka jest przyjemna, przez co dzieci chętniej się uczą i łatwiej przyswajają wiedzę – mówi Piotr Tomczak z firmy Casio.

 

Z najnowszych badań Secure wynika, że polskie szkoły owszem są wyposażone w komputery i pomoce multimedialne. Jednak nauczyciele rzadko korzystają z nich na lekcjach, mimo że w podstawach programowych kształcenia znajdują się zalecenia wykorzystania technik informacyjnych. Może to mieć duże znaczenie w procesie nauczania matematyki, która i tak już często bywa przedmiotem problematycznym.

 

Lekcje matematyki prowadzone przy użyciu nowoczesnych narzędzi, np. kalkulatorów graficznych i tablic interaktywnych rozwijają logiczne myślenie i umożliwiają kontrolowanie procesu poprawnego rozwiązywania zadań. Są znakomitym uzupełnieniem klasycznego programu, a ich wykorzystanie przynosi zaskakujące efekty. Znamiennym przykładem są bardzo dobre wyniki z matury międzynarodowej z matematyki, w trakcie której uczniowie mogą korzystać z kalkulatorów graficznych – dodaje Piotr Tomczak.

 

Nowoczesne kalkulatory, a także dodatkowe sprzęty takie, jak chociażby tablice interaktywne, czy wizualizery, urozmaicają proces edukacji. Wzbudzają ciekawość, pomagają zrodzić pasję do nauki i wspierają prawidłowy rozwój dziecka. Niewątpliwie, ułatwiają także pracę nauczycieli, którzy mogą przygotowane w formie elektronicznej materiały łatwo powielać i edytować.

 

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, w którym informacja traktowana jest jako towar, a różnego rodzaju sprzęty jako narzędzia umożliwiające dotarcie do niej. Aby nauka była efektywna powinna być wspierana przez nowoczesne technologie, do których dzieci i młodzież przyzwyczajane są już od najmłodszych lat. To właśnie zadaniem zarówno nauczycieli jak i rodziców jest poszukiwanie takich rozwiązań, by wspierać rozwój uczniów.

 

 

pobierz materiały

pobierz zdjęcia

  • technology_kids

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl