plane

Centrum prasowe

Powszechna Informacja Medyczna – Nowa jakość informacji dotyczących świadczeń medycznych

/ 1 kwietnia 2015 /

Powszechna_Informacja_Medyczna_grafika

W polskiej ochronie zdrowia pojawiła się właśnie nowa usługa – zaawansowany system porządkowania, wyszukiwania i udzielania informacji o świadczeniach medycznych.  Dzięki systemowi dostęp do lekarza czy odszukanie pożądanej informacji związanej z usługami medycznymi będzie znacznie łatwiejsze. Powszechna Informacja Medyczna udostępnia przyjazny dla pacjentów i lekarzy portal www.medyczna.info gromadzący wszystkie użyteczne w praktyce rodzaje informacji dotyczące świadczeń medycznych, a także prowadzi infolinię dla pacjentów obsługiwaną przez wyspecjalizowanych Doradców Medycznych. Doradcy nie tylko udzielają pomocnych informacji, ale także rozpoznają na bieżąco potrzeby informacyjne pacjentów i uczestniczą w stałym dostosowaniu systemu do tych potrzeb.

Twórcy i pomysłodawcy systemu postawili sobie za jeden z głównych celów wsparcie dla Pacjentów wobec problemu kolejek w polskiej ochronie zdrowia. Na początek na terenie województwa świętokrzyskiego, a w dalszej kolejności śląskiego i całej Polski. W obecnej formie w bazie danych zgromadzono i uporządkowano ogólnodostępne informacje dotyczące większości placówek oraz lekarzy i innych profesjonalistów medycznych, oferujących usługi zarówno w ramach NFZ jak i prywatnie na terenie województwa świętokrzyskiego. Stopniowo udostępniane będą coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dla wyszukiwania świadczeń, profesjonalistów medycznych czy placówek. Trwają prace nad budową i aktualizacją bazy w kolejnych województwach. Planowo pod koniec roku 2015 system Powszechnej Informacji Medycznej powinien objąć już całą Polskę.

Budowę bazy danych oparto o autorski, innowacyjny sposób katalogowania podmiotów działających w ochronie zdrowia, a także udzielanych przez nich świadczeń zdrowotnych. Opracowany system katalogowania o nazwie iM-Info posłużył do stworzenia portalu www.medyczna.info przedstawiającego nowy standard wyszukiwania i prezentowania informacji o świad­czeniach medycznych. Tych informacji, których w praktyce potrzebuje Pacjent. Na ogól­nodostępnej platformie www.medyczna.info placówki, lekarze i inni profesjonaliści medyczni mogą bezpłatnie zamieszczać i aktualizować praktycznie wszystkie istotne dla pacjentów dane. Co bardzo ważne, kolejność wyświetlania wyników nie jest oparta o kryteria promocyjne, ale o aktualność i kompletność danych.

Powszechna Informacja Medyczna powstała, aby udostępniać Pacjentom rzetelne i wiarygodne informacje o świadczeniach medycznych. Naszym celem jest rozwijanie systemu dostarczającego możliwie pełnej, aktualnej i obiektywnej informacji – mówi dr Witold Rezner – prezes Powszechnej Informacji Medycznej. To miejsce, które umożliwi sprawdzenie najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę, tam pacjent uzyska również odpowiedź m.in. na pytanie, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, a także gdzie i jak szukać np. rehabilitacji czy świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych – dodaje.

Usługa-platforma skierowana jest zarówno do pacjentów, lekarzy oraz innych profesjonalistów medycznych (np. psychologów, logopedów, dietetyków, fizjoterapeutów i innych), a także do placówek medycznych.

Obecnie w Polsce istnieje kilkaset portali zawierających informacje organizacyjne na temat świadczeń zdrowotnych. Z nich jedynie kilka posiada bogate, ogólnopolskie bazy, użyteczne pod kątem masowego odbiorcy. Niemniej jednak wiele danych kontaktowych do świadczeniodawców jest nieaktualnych, na portalach pojawiają się wzajemnie sprzeczne informacje, brak jest wyczerpujących i uporządkowanych informacji na temat oferowanych świadczeń. Wiemy z praktyki, że wyszukiwanie potrzebnych informacji jest w tych warunkach trudne i czasochłonne – mówi dr Jacek Karwicki z Powszechnej Informacji Medycznej. Informacje na prawie wszystkich portalach porządkowane są według kryteriów promocyjnych, wyróżnieni są ci świadczeniodawcy, którzy wykupią odpowiednią usługę, co nie zawsze jest korzystne z punktu widzenia pacjenta poszukującego konkretnej informacji – dodaje.

Infolinia Powszechnej Informacji Medycznej obsługiwana jest przez wyspecjalizowanych Doradców Medycznych, głównie specjalistów zdrowia publicznego, którzy dzięki szkoleniom i zdobywanemu doświadczeniu są świetnie zorientowani w prak­tyce działania ochrony zdrowia. To oni ułatwiają poruszanie się pacjenta po skomplikowanym systemie, oszczędzając tym samym czas innych pracowników medycznych. To ich wsparcie pozwala Pacjentom czuć się bezpieczniej, a personelowi ochrony zdrowia skupić na czynnościach ściśle medycznych.

Jesteśmy przekonani, że powstała usługa usprawni przepływ informacji na linii pacjent-lekarz i placówka-pacjent, oraz przyczyni się do wypełnienia luk informacyjnych, co zawsze ulepsza cały system – podkreśla Witold Rezner.

 

 

 

Powszechna Informacja Medyczna – Nowa jakość informacji dotyczących świadczeń medycznych

/ 1 kwietnia 2015 /

Powszechna_Informacja_Medyczna_grafika

W polskiej ochronie zdrowia pojawiła się właśnie nowa usługa – zaawansowany system porządkowania, wyszukiwania i udzielania informacji o świadczeniach medycznych.  Dzięki systemowi dostęp do lekarza czy odszukanie pożądanej informacji związanej z usługami medycznymi będzie znacznie łatwiejsze. Powszechna Informacja Medyczna udostępnia przyjazny dla pacjentów i lekarzy portal www.medyczna.info gromadzący wszystkie użyteczne w praktyce rodzaje informacji dotyczące świadczeń medycznych, a także prowadzi infolinię dla pacjentów obsługiwaną przez wyspecjalizowanych Doradców Medycznych. Doradcy nie tylko udzielają pomocnych informacji, ale także rozpoznają na bieżąco potrzeby informacyjne pacjentów i uczestniczą w stałym dostosowaniu systemu do tych potrzeb.

Twórcy i pomysłodawcy systemu postawili sobie za jeden z głównych celów wsparcie dla Pacjentów wobec problemu kolejek w polskiej ochronie zdrowia. Na początek na terenie województwa świętokrzyskiego, a w dalszej kolejności śląskiego i całej Polski. W obecnej formie w bazie danych zgromadzono i uporządkowano ogólnodostępne informacje dotyczące większości placówek oraz lekarzy i innych profesjonalistów medycznych, oferujących usługi zarówno w ramach NFZ jak i prywatnie na terenie województwa świętokrzyskiego. Stopniowo udostępniane będą coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dla wyszukiwania świadczeń, profesjonalistów medycznych czy placówek. Trwają prace nad budową i aktualizacją bazy w kolejnych województwach. Planowo pod koniec roku 2015 system Powszechnej Informacji Medycznej powinien objąć już całą Polskę.

Budowę bazy danych oparto o autorski, innowacyjny sposób katalogowania podmiotów działających w ochronie zdrowia, a także udzielanych przez nich świadczeń zdrowotnych. Opracowany system katalogowania o nazwie iM-Info posłużył do stworzenia portalu www.medyczna.info przedstawiającego nowy standard wyszukiwania i prezentowania informacji o świad­czeniach medycznych. Tych informacji, których w praktyce potrzebuje Pacjent. Na ogól­nodostępnej platformie www.medyczna.info placówki, lekarze i inni profesjonaliści medyczni mogą bezpłatnie zamieszczać i aktualizować praktycznie wszystkie istotne dla pacjentów dane. Co bardzo ważne, kolejność wyświetlania wyników nie jest oparta o kryteria promocyjne, ale o aktualność i kompletność danych.

Powszechna Informacja Medyczna powstała, aby udostępniać Pacjentom rzetelne i wiarygodne informacje o świadczeniach medycznych. Naszym celem jest rozwijanie systemu dostarczającego możliwie pełnej, aktualnej i obiektywnej informacji – mówi dr Witold Rezner – prezes Powszechnej Informacji Medycznej. To miejsce, które umożliwi sprawdzenie najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę, tam pacjent uzyska również odpowiedź m.in. na pytanie, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, a także gdzie i jak szukać np. rehabilitacji czy świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych – dodaje.

Usługa-platforma skierowana jest zarówno do pacjentów, lekarzy oraz innych profesjonalistów medycznych (np. psychologów, logopedów, dietetyków, fizjoterapeutów i innych), a także do placówek medycznych.

Obecnie w Polsce istnieje kilkaset portali zawierających informacje organizacyjne na temat świadczeń zdrowotnych. Z nich jedynie kilka posiada bogate, ogólnopolskie bazy, użyteczne pod kątem masowego odbiorcy. Niemniej jednak wiele danych kontaktowych do świadczeniodawców jest nieaktualnych, na portalach pojawiają się wzajemnie sprzeczne informacje, brak jest wyczerpujących i uporządkowanych informacji na temat oferowanych świadczeń. Wiemy z praktyki, że wyszukiwanie potrzebnych informacji jest w tych warunkach trudne i czasochłonne – mówi dr Jacek Karwicki z Powszechnej Informacji Medycznej. Informacje na prawie wszystkich portalach porządkowane są według kryteriów promocyjnych, wyróżnieni są ci świadczeniodawcy, którzy wykupią odpowiednią usługę, co nie zawsze jest korzystne z punktu widzenia pacjenta poszukującego konkretnej informacji – dodaje.

Infolinia Powszechnej Informacji Medycznej obsługiwana jest przez wyspecjalizowanych Doradców Medycznych, głównie specjalistów zdrowia publicznego, którzy dzięki szkoleniom i zdobywanemu doświadczeniu są świetnie zorientowani w prak­tyce działania ochrony zdrowia. To oni ułatwiają poruszanie się pacjenta po skomplikowanym systemie, oszczędzając tym samym czas innych pracowników medycznych. To ich wsparcie pozwala Pacjentom czuć się bezpieczniej, a personelowi ochrony zdrowia skupić na czynnościach ściśle medycznych.

Jesteśmy przekonani, że powstała usługa usprawni przepływ informacji na linii pacjent-lekarz i placówka-pacjent, oraz przyczyni się do wypełnienia luk informacyjnych, co zawsze ulepsza cały system – podkreśla Witold Rezner.