plane

Centrum prasowe

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl

pobierz materiały

pobierz zdjęcia

  • SONY DSC

Szkoła pełna nowoczesnych technologii

/ 17 września 2012 /

SONY DSC

Nadszedł wrzesień, uczniowie wrócili do szkolnych ław. Na nowo będą musieli zmierzyć się z obowiązkami ucznia. Co zrobić, by nauka była efektywna, a dzieci chętnie pogłębiały swoją wiedzę? Sposobem na to może być cyfryzacja szkoły. Młode pokolenie ceni sobie najnowsze cuda techniki, niemalże nie rozstają się ze swoimi smartfonami, a sporą część wolnego czasu spędzają przed komputerem.

Ciekawość i pasja

Naukowcy zgodnie twierdzą, iż ciekawość świata to podstawa. To pobudzanie zainteresowania prowadzi do podejmowania działań, odkrywania świata i pogłębiania wiedzy. Hal Gregersen, profesor INSEAD, światowy autorytet w zakresie innowacji, poszukując odpowiedzi na pytanie co odróżnia twórczych wizjonerów, którzy mają doskonałe pomysły, od mniej twórczych menadżerów, przebadał 3000 innowatorów. Badanie podsumował stwierdzeniem, iż wszystkie umiejętności opierają się właśnie o ciekawość. Dlatego też w procesie edukacji tak ważne jest odpowiednie podejście do ucznia, płynne reagowanie na to, co dzieje się w świecie nauki i techniki, nieustanne udoskonalanie programów nauczania, zawierających nie tylko tradycyjne formy, ale też te bardziej kreatywne, pozwalające uczniom spojrzeć na pogłębianie wiedzy w zupełnie inny sposób. Szczególnie ważne jest to w procesie nauczania matematyki, która to często bywa przedmiotem problematycznym. Warto jednak pamiętać, że wszystko zależy od tego, jak przedmiot ten jest dzieciom i młodzieży przedstawiany.

Naprawdę ogromny potencjał drzemie w polskiej młodzieży. Świadczy o tym chociażby fakt, iż tak chętnie biorą udział w licznych konkursach matematycznych i plasują się na bardzo wysokich pozycjach w rankingach ogólnoświatowych. Ich pasję do matematyki obserwujemy także rok rocznie przyglądając się filmom zgłaszanym do konkursu Matma Mnie Kręci. Potrafią oni dostrzegać matematykę w niemalże każdym aspekcie codziennego życia i tak to przekazać, że aż chce się odkrywać w Królowej Nauk coraz więcej i więcej. Należy pielęgnować ten potencjał i wciąż stymulować rozwój uczniów  – mówi Piotr Tomczak, reprezentant firmy Casio, pomysłodawca ogólnopolskiego konkursu Matma Mnie Kręci.

Zatem można zauważyć, że odpowiednie formy edukacji, przy użyciu nowoczesnych technik i narzędzi przynoszą zakasujące efekty. Wzbudzają ciekawość i pomagają zrodzić pasję do nauki.

 

Interaktywne origami

Sztuka orgiami znana jest od dawien dawna. Składanie papieru można traktować zarówno jako rozrywkę jak i formę kreatywnej nauki. Pobudza to wyobraźnie i pozwala odkryć świat matematyki w zupełnie innym wymiarze.

Origami wprowadzane jest także na lekcjach matematyki, zarówno w tradycyjny sposób jak i przy użyciu np. tablic interaktywnych i wizualizerów. Materiały z tym związane włączane są do kanonu nauczania i pojawiają się już w podręcznikach dla uczniów szkół podstawowych.

Coraz więcej osób chętnie wykorzystuje swój wolny czas na relaks z kartką papieru. To nie tylko sposób na zabicie nudy, ale też możliwość kreatywnego i twórczego zarządzania czasem. Origami jest szczególnie ważne dla najmłodszych. To właśnie dzięki zabawie z papierem poznają matematyczne własności różnych wielokątów i figur przestrzennych, jak również rozwijają swoje zdolności manualne. Dla mnie jako nauczycielki i fanki tej japońskiej sztuki składania papieru, niezwykle ważne jest również to, że wydawcy podręczników szkolnych coraz bardziej zaczynają interesować się znaczeniem origami w nauczaniu matematyki – mówi Monika Janus, nauczycielka matematyki.

Z racji rozwoju techniki oraz współczesnych trendów także producenci smartfonów proponują swoim klientom różnego rodzaju aplikacje wspomagające tworzenie modeli metodą origami. Aplikacje te zarówno prezentują jak stworzyć wybrane kształty, jak i pozwalają na kreowanie ich wirtualnie na wyświetlaczu. Niezależnie od miejsca i czasu można układać wyszukane figury, korzystając nie tylko z kartki papieru ale też z własnego telefonu.

 

Kalkulatory graficzne

Rozwój technologii wywarł także wpływ na rozwój kalkulatorów. Swym wyglądem przypominają one smartfony, a ich funkcje są naprawdę imponujące – od obliczeń, czyli podstawowych funkcji do jakich stworzono te elektroniczne liczydła, po możliwość grania w różnego rodzaju gry.  Z ich pomocą można eksperymentować, stawiać hipotezy i weryfikować je. Z racji wyposażenia w kolorowy lub dotykowy ekran działają identycznie jak pulpit w komputerze czy tablecie. Umożliwiają wgrywanie aplikacji, dzięki którym stają się wręcz mini komputerami matematycznymi. Dzięki możliwości wgrywania fotografii można za ich pomocą w łatwy sposób zobrazować sytuacje problemowe, chociażby za pomocą wykresów.

Projektując kalkulatory graficzne, staramy się uwzględniać potrzeby młodych matematyków i inżynierów, a także panujące obecnie trendy technologiczne – mówi Piotr TomczakTechnologia idzie do przodu, więc i zastosowanie kalkulatorów musi ulec zmianie. Może kiedyś nadejdzie taki czas, że tak jak telefony komórkowe, będą one nieodłącznym narzędziem zarówno nauki, pracy jak i rozrywki. Ważne by ich potencjał dostrzegali także nauczyciele i nie bali się sięgać po nie podczas lekcji matematyki. Bowiem dzięki wizualizacji można zwrócić większą uwagę na przedstawiany temat lub przedmiot, zwiększając zainteresowanie uczniów, a przecież o to nam chodzi by uczeń z lekcji zapamiętał jak najwięcej.

Nowoczesne kalkulatory, a także dodatkowe sprzęty takie, jak chociażby tablice interaktywne czy wizualizery niewątpliwie urozmaicają proces edukacji. Mogą też w znacznym stopniu ułatwić pracę samych nauczycieli, którzy mogą przygotowane w formie elektronicznej materiały łatwo powielać czy tez edytować.

 

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym,  w którym informacja traktowana jest jako towar, a różnego rodzaju sprzęty takie, jak np. kalkulatory, jako narzędzia umożliwiające dotarcie do niej. Zatem wprowadzanie nowoczesnych technologii do szkół jest we współczesnym świecie koniecznością. By szkoła nie kojarzyła się jedynie z monotonnymi wykładami i żmudnym wykonywaniem ćwiczeń, należy proces edukacji uatrakcyjniać za pomocą ciekawych technik jak i urządzeń. Otwórzmy się zatem na nowinki technologiczne i pomóżmy młodym pokoleniom czerpać jeszcze więcej z przekazywanej im wiedzy.

 

Więcej informacji na temat innowacyjnych form nauczania matematyki można odnaleźć na stronie: http://www.kalkulatory.pl/

Szkoła pełna nowoczesnych technologii

/ 17 września 2012 /

SONY DSC

Nadszedł wrzesień, uczniowie wrócili do szkolnych ław. Na nowo będą musieli zmierzyć się z obowiązkami ucznia. Co zrobić, by nauka była efektywna, a dzieci chętnie pogłębiały swoją wiedzę? Sposobem na to może być cyfryzacja szkoły. Młode pokolenie ceni sobie najnowsze cuda techniki, niemalże nie rozstają się ze swoimi smartfonami, a sporą część wolnego czasu spędzają przed komputerem.

Ciekawość i pasja

Naukowcy zgodnie twierdzą, iż ciekawość świata to podstawa. To pobudzanie zainteresowania prowadzi do podejmowania działań, odkrywania świata i pogłębiania wiedzy. Hal Gregersen, profesor INSEAD, światowy autorytet w zakresie innowacji, poszukując odpowiedzi na pytanie co odróżnia twórczych wizjonerów, którzy mają doskonałe pomysły, od mniej twórczych menadżerów, przebadał 3000 innowatorów. Badanie podsumował stwierdzeniem, iż wszystkie umiejętności opierają się właśnie o ciekawość. Dlatego też w procesie edukacji tak ważne jest odpowiednie podejście do ucznia, płynne reagowanie na to, co dzieje się w świecie nauki i techniki, nieustanne udoskonalanie programów nauczania, zawierających nie tylko tradycyjne formy, ale też te bardziej kreatywne, pozwalające uczniom spojrzeć na pogłębianie wiedzy w zupełnie inny sposób. Szczególnie ważne jest to w procesie nauczania matematyki, która to często bywa przedmiotem problematycznym. Warto jednak pamiętać, że wszystko zależy od tego, jak przedmiot ten jest dzieciom i młodzieży przedstawiany.

Naprawdę ogromny potencjał drzemie w polskiej młodzieży. Świadczy o tym chociażby fakt, iż tak chętnie biorą udział w licznych konkursach matematycznych i plasują się na bardzo wysokich pozycjach w rankingach ogólnoświatowych. Ich pasję do matematyki obserwujemy także rok rocznie przyglądając się filmom zgłaszanym do konkursu Matma Mnie Kręci. Potrafią oni dostrzegać matematykę w niemalże każdym aspekcie codziennego życia i tak to przekazać, że aż chce się odkrywać w Królowej Nauk coraz więcej i więcej. Należy pielęgnować ten potencjał i wciąż stymulować rozwój uczniów  – mówi Piotr Tomczak, reprezentant firmy Casio, pomysłodawca ogólnopolskiego konkursu Matma Mnie Kręci.

Zatem można zauważyć, że odpowiednie formy edukacji, przy użyciu nowoczesnych technik i narzędzi przynoszą zakasujące efekty. Wzbudzają ciekawość i pomagają zrodzić pasję do nauki.

 

Interaktywne origami

Sztuka orgiami znana jest od dawien dawna. Składanie papieru można traktować zarówno jako rozrywkę jak i formę kreatywnej nauki. Pobudza to wyobraźnie i pozwala odkryć świat matematyki w zupełnie innym wymiarze.

Origami wprowadzane jest także na lekcjach matematyki, zarówno w tradycyjny sposób jak i przy użyciu np. tablic interaktywnych i wizualizerów. Materiały z tym związane włączane są do kanonu nauczania i pojawiają się już w podręcznikach dla uczniów szkół podstawowych.

Coraz więcej osób chętnie wykorzystuje swój wolny czas na relaks z kartką papieru. To nie tylko sposób na zabicie nudy, ale też możliwość kreatywnego i twórczego zarządzania czasem. Origami jest szczególnie ważne dla najmłodszych. To właśnie dzięki zabawie z papierem poznają matematyczne własności różnych wielokątów i figur przestrzennych, jak również rozwijają swoje zdolności manualne. Dla mnie jako nauczycielki i fanki tej japońskiej sztuki składania papieru, niezwykle ważne jest również to, że wydawcy podręczników szkolnych coraz bardziej zaczynają interesować się znaczeniem origami w nauczaniu matematyki – mówi Monika Janus, nauczycielka matematyki.

Z racji rozwoju techniki oraz współczesnych trendów także producenci smartfonów proponują swoim klientom różnego rodzaju aplikacje wspomagające tworzenie modeli metodą origami. Aplikacje te zarówno prezentują jak stworzyć wybrane kształty, jak i pozwalają na kreowanie ich wirtualnie na wyświetlaczu. Niezależnie od miejsca i czasu można układać wyszukane figury, korzystając nie tylko z kartki papieru ale też z własnego telefonu.

 

Kalkulatory graficzne

Rozwój technologii wywarł także wpływ na rozwój kalkulatorów. Swym wyglądem przypominają one smartfony, a ich funkcje są naprawdę imponujące – od obliczeń, czyli podstawowych funkcji do jakich stworzono te elektroniczne liczydła, po możliwość grania w różnego rodzaju gry.  Z ich pomocą można eksperymentować, stawiać hipotezy i weryfikować je. Z racji wyposażenia w kolorowy lub dotykowy ekran działają identycznie jak pulpit w komputerze czy tablecie. Umożliwiają wgrywanie aplikacji, dzięki którym stają się wręcz mini komputerami matematycznymi. Dzięki możliwości wgrywania fotografii można za ich pomocą w łatwy sposób zobrazować sytuacje problemowe, chociażby za pomocą wykresów.

Projektując kalkulatory graficzne, staramy się uwzględniać potrzeby młodych matematyków i inżynierów, a także panujące obecnie trendy technologiczne – mówi Piotr TomczakTechnologia idzie do przodu, więc i zastosowanie kalkulatorów musi ulec zmianie. Może kiedyś nadejdzie taki czas, że tak jak telefony komórkowe, będą one nieodłącznym narzędziem zarówno nauki, pracy jak i rozrywki. Ważne by ich potencjał dostrzegali także nauczyciele i nie bali się sięgać po nie podczas lekcji matematyki. Bowiem dzięki wizualizacji można zwrócić większą uwagę na przedstawiany temat lub przedmiot, zwiększając zainteresowanie uczniów, a przecież o to nam chodzi by uczeń z lekcji zapamiętał jak najwięcej.

Nowoczesne kalkulatory, a także dodatkowe sprzęty takie, jak chociażby tablice interaktywne czy wizualizery niewątpliwie urozmaicają proces edukacji. Mogą też w znacznym stopniu ułatwić pracę samych nauczycieli, którzy mogą przygotowane w formie elektronicznej materiały łatwo powielać czy tez edytować.

 

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym,  w którym informacja traktowana jest jako towar, a różnego rodzaju sprzęty takie, jak np. kalkulatory, jako narzędzia umożliwiające dotarcie do niej. Zatem wprowadzanie nowoczesnych technologii do szkół jest we współczesnym świecie koniecznością. By szkoła nie kojarzyła się jedynie z monotonnymi wykładami i żmudnym wykonywaniem ćwiczeń, należy proces edukacji uatrakcyjniać za pomocą ciekawych technik jak i urządzeń. Otwórzmy się zatem na nowinki technologiczne i pomóżmy młodym pokoleniom czerpać jeszcze więcej z przekazywanej im wiedzy.

 

Więcej informacji na temat innowacyjnych form nauczania matematyki można odnaleźć na stronie: http://www.kalkulatory.pl/

pobierz materiały

pobierz zdjęcia

  • SONY DSC

Kontakt dla mediów

  • Lukasz Wilczynski
    Łukasz Wilczyński

    tel. 516 036 036

    l.wilczynski (@) planetpr.pl

  • AWmini
    Anna Watza

    tel. 516 086 086

    a.watza (@) planetpr.pl

  • Podraza
    Urszula Podraza

    tel. 606 380 677

    u.podraza (@) planetpr.pl

  • Szymon_Szymczyk_m
    Szymon Szymczyk

    tel. 602 701 061

    s.szymczyk (@) planetpr.pl

  • Joanna_frejus
    Joanna Frejus

    tel. 503 168 642

    j.frejus (@) planetpr.pl

  • Grzegorz_Spiewak_mm
    Grzegorz Śpiewak

    tel. 666 300 054

    g.spiewak (@) planetpr.pl

  • Worytko_M1
    Magda Worytko

    tel. 666 300 014

    m.worytko (@) planetpr.pl

  • Edyta_m
    Edyta Lenart

    tel. 731 431 302

    e.lenart (@) planetpr.pl

  • MU-foto-mini
    Michał Urbanik

    tel. 666 300 053

    m.urbanik (@) planetpr.pl